tiistai 22. tammikuuta 2013

Ylipainoista ei saa kutsua läskiksi, miksi alipainoista voi kutsua miksi haluaa?

Luin yhden blogin uusimman postauksen kommentteja, ja silmääni iski yksi kommentti sieltä;

'' Mul ei vaan riitä ymmärrys että miks tässä yhteiskunnassa on jotenkin
hyväksyttävämpää tulla sanomaan toiselle vaikkapa netissä anona että
"Oot kyl kaunis mut ihan liian laiha, syö enemmän"? Auta armias jos joku kirjottais 
"Oot kyl kaunis mut ihan liian läski, syö vähemmän"! ''

NIIN!
Itse olen miettinyt monesti tätä asiaa.


Miksi laihalle saa sanoa hänen koostaan mitä vain, ja hän ei saisi siitä loukkaantua, mutta hiemankin ylipainoiselle ihmiselle jos sanoo hänen koostaa, sinusta tulee täysi kusipää joka ei ajattele muiden tunteita?

Arvatkaapa, onko mahtavaa kun lastenosastoltakin ostetut farkut istuvat tällä tavalla?

Se, että sä sanot jollekkin todella laihalle ihmiselle esim '' hitto kun oot laiha, söisit jotain!'', EI tunnu mukavalta.
Mieti nyt ylipainoista ihmistä, jos hänelle mennään sanomaan '' hitto kun oot iso, söisit vähemmän!'' Tuntuuko tuo mukavalta?
Ei, molemmat tuntuvat yhtä pahalle.

En vain itse tajua mikä etuoikeus ns. läskeillä ihmisillä on, heidän painoaan ei saa kommentoida, mutta laihempien/alipainoisten painoa sitten saa ?

Arvatkaapa, onko mahtavaa omistaa tälläiset käsivarret? :)))))))))

Itseasiassa moni ylipainoinen ihminenkin kuittailee painostani.
Anteeks, mitä vittua? Millä oikeudella ylipainoinen ihminen tulee kuittailemaan alipainoiselle? 

Ei alipainoinenkaan ole oikeutettu kuittailemaan ylipainoiselle. Molemmilla on ongelmia painonsa kanssa, toisella sitä on liikaa ja toisella sitä on liian vähän.

Älkääkä pliis tulko itkemään kuinka sydämetön ihminen olen kun mulla ei ymmärrys riitä
näitä raukkoja +10kg->  omaavia henkilöitä kohtaan.

En kyllä tiedä pitäisikö tätäkään postausta julkaista, ettei kukaan ottaisi tästä itseensä, mutta toisaalta, jos joku tästä itseensä ottaa niin varmaan sitten aiheesta?

4 kommenttia:

  1. Monesti itekkin miettinyt tätä juttua ja huomasin sen joskus vuosi sitten itsessäni, että aina aattelin "hui miten laiha ihminen, syököhän se yhtään?" tai "kauheeta miten ylipainonen... tekeeköhän se muutakun syö?" okei en nyt ihan suoraan noin mutta kuitenkin.

    Sitten jossain vaiheessa tajusin, että ei se laihuus/lihavuus kuitenkaan aina/useasti oo itsestään kiinni. On just imeytymishäiriöitä, lääkkeitä jotka lihottaa yms. Sairauksia ja kaikkea mahollista. Kaikki on yksilöitä, jonka takia ei pitäis arvostella tässä maailmassa yhtään ketään.

    Ite kun oon ollu aina ns. tosta välimaastosta, niin enpä sitten tiiä mikä mua vaivaa.. :D noeei.

    VastaaPoista
  2. Joo, itsekkin on pakko myöntää että kun näen reilusti ylipainoisen ihmisen ajatella ''hui....''
    Laihoje/hoikkien ihmisten kohdalla en oikeastaan ole osannut niin katsoa kun ite oon koko elämäni ajan ollut alipainoinen :)

    Mutta tosiasiahan on joo toi, että sä et voi koskaan tietää tuntemattoman ihmisen syytä siihen, miksi se on ''niin läski'' tai ''niin laiha''.
    Syitä on monia. Joillain se voi oikeasti johtua liiasta syömisestä/syömättä jättämisestä, joillain se johtuu just lääkkeistä, imeytymishäiriöstä yms :)

    VastaaPoista
  3. Niin totta! Ei mua häiritse, jos joku ihminen toteaa ihan hyvään äänen sävyyn että voi kun sä olet niin hoikka... Tai kun vanhemmat ihmiset päivittelee että on niin pieni tyttö tai sukulaiset höpäjää että kyllä sulla on varaa syödä tms :)
    Mutta se, että tullaan ilkeään, katkeraan tai muuhun sävyyn sanomaan että " kun sä olet tollanen rimppakinttu " tyylistä niin vitt- kun kiehahtaa.

    Sama oon kohdannut muutaman kerrran sellaista kohtelua, että etenkin tuntemattomampi, ennakkoluuloinen jne ylipainoinen ihminen katsoo mua kieroon ja kohtelee mua jotenkin tosi kyynisesti ja kiukkuisen oloisesti :o vaikka ei edes tuntisi minua... En tiedä mistä johtuu sitten todellisuudessa...

    Ja vielä yksi asia joka tässä "suhteessa" ärsyttää on se, että minä en hoikkana naisena saisi valittaa ja kriiseillä omasta vartalosta; vatsa makkarasta, leviävästä pepusta tms. Saatana, jos minä sen niin koen oikeasti ja näen jonkin ruumiin osani liian isona niin kyllä minä saan yhtälailla siitä puhua ja kiukutella kuin ne isokokoisemmatkin!!! ... :D

    VastaaPoista
  4. Kyllä! Joo, ei muakaan esim. sukulaisten kommentit haittaa, kun mä tiedän ettei he mitään pahaa sillä asialla tarkoita, ja vanhemmat ihmiset kans :)

    Joo, kyllä sitten rupee kiehumaan kun ruvetaan tollaiseksi :/ argh, on muuten ärsyttävää!

    Joo, vähän jos joskus vaikka valittaa pömppiksestä yms. niin olet idioottityhmäturhastavalittaja :D Kyllä meillä silti voi olla ns. huonoa vartalossa, mitä haluttais parantaa :D

    VastaaPoista

Ruusut ja risut tänne, kunhan osaat ne risutkin fiksusti muotoilla :-)
Eli rakentava palaute on enemmänkuin tervetullutta!